Snel leren, snel bijsturen
Eigenlijk raar dat er nog niet zo lang geleden bij digitale projecten vaak maanden achter elkaar werd gewerkt zonder te valideren. Je kwam er daarmee pas na release achter of het werkt wat er is gemaakt. En daarmee was je veel tijd kwijt en heel veel euro’s lichter. En loop je een ontzettend risico. Wij doen ons werk geheel in dienst van de eindgebruiker, werken doelgericht en efficiënt. We willen heel graag zo snel mogelijk weten of het werkt wat we hebben bedacht, daarom werken we in korte cycles, prototypen we en testen we continu. Zo blijven we zo wendbaar mogelijk.
Lean UX methodieken
Alle methodieken die we inzetten sluiten aan bij de Lean UX gedachte.
Agile teams
We geloven in intensieve samenwerking binnen multidisciplinaire teams. Een volledig projectteam met rollen als UX Designers, Front-end Developers, Back-end Developers, Scrum Master en Product Owner. Hiervan vervult ook de opdrachtgever rollen. Dus: geen design-team dat plaatjes over de schutting gooit bij het development team. En zoveel mogelijk directe communicatie.
Validatie is key
Alles wat we maken willen we valideren met echte gebruikers. Zij zijn namelijk de enige die ons werk goed kunnen beoordelen. Daarom starten we projecten vaak met een Design Sprint inclusief Usability Test. Natuurlijk werken we agile. Tijdens sprints van 2 weken hanteren we vaste Usability Testing momenten (vaak om de 2 sprints). Zo blijven we de gebruiker betrekken. Dat is de meest belangrijke indicatie van de kwaliteit van ons werk.
Prototyping in plaats van meetings
Wij willen geen tijd verliezen aan eindeloze discussies over wat wel of niet een goed idee is. Die vraag laten we graag over aan de eindgebruiker. Daarnaast zegt een prototype meer dan duizend woorden. Daarom laten we graag op die manier zien wat we bedoelen.
Focus op MVP
We zijn niet gericht op het live zetten van een compleet product, maar op een zo klein mogelijke versie, zo snel mogelijk live krijgen zodat we meer kunnen leren. En kunnen blijven verbeteren. Een Minimum Viable Product dus. Live-gang is geen succes op zich. Alleen een goede gebruikservaring is dat.
Minimale overhead
Het gehele team is gericht op het vergroten van het succes voor de eindgebruiker. Daarom proberen we zo min mogelijk tijd te verliezen aan meetings, verslaglegging en inefficiënte digitale communicatie.