Customey Journeys
De Customer Journey - of klantreis - is een methode die we gebruiken om het proces te visualiseren waar een klant doorheen gaat tijdens interactie met jullie bedrijf, product of dienst. Het toont de verschillende fasen, activiteiten en doelen. Daardoor ontstaat heel veel duidelijkheid en begrip van wat je klant (op dit moment) ervaart en kunnen we starten met het verbeteren ervan. We kunnen zo heel duidelijk maken waar de belangrijke gebruikersbehoeften en pijnpunten zitten. En dus waar de kansen voor innovatie het grootst zijn!
Customer Journey: basis van een project.
Customer Journey Mapping zetten we vaak in als onderdeel van een Design Sprint of co-creatie sessie tijdens de start van een project. De uitkomsten hiervan zijn vaak een uitstekende basis voor een nieuw project. Je kunt hier steeds naar terugkeren en de Customer Journey gebruiken als manier om stakeholders te blijven overtuigen van het belang van gebruikersgericht werken. Vaak hangen we de uitgewerkte Customer Journey aan de muur in de ruimte waar stand-ups, refinements en andere Scrum rituelen worden gehouden met het team.